Kinderkleding- & Speelgoedbeurs op zaterdag 9 maart 2024
Wil je zelf spullen verkopen op de eerstvolgende Kinderkleding- & Speelgoed beurs die Stichting Speel-o-theek Wobbel in Bunnik organiseert? Hieronder lees je hoe dat in zijn werk gaat.
Waar?
Partou KDV en BSO Camminghalaan in Bunnik
- Aanvragen verkoopnummer? Dit kan vanaf maandag 5 februari 2024
Let op: op=op!
Dit doe je via de site: https://www.beurswobbel.nl/
Dit gaat het beste via een pc/ laptop.
Per huishouden wordt slechts 1 verkoopnummer uitgegeven! en binnen 5-7 werkdagen ontvang je via de mail je verkoopnummer en de actuele verkoopvoorwaarden.
Vind je het leuk om naast artikelen in te leveren, ook mee te helpen deze beurs, meld je dan aan via https://www.beurswobbel.nl/ . De Wobbelbeurs wordt helemaal door vrijwilligers georganiseerd. Om alles goed te regelen zijn vele handen nodig; bij te weinig vrijwilligers kan het betekenen dat de beurs niet kan doorgaan.
Vrijwilligers draaien twee dagdelen mee: vrijdagavond en zaterdagochtend of zaterdagmiddag. Vrijwilligers zijn verzekerd van een inbrengnummer, mogen een krat meer inleveren én mogen op vrijdagavond, als alles is klaargezet, alvast shoppen. Met name voor de zaterdagmiddag zijn nog vrijwilligers nodig.
Zie verder het kopje ‘meehelpen tijdens de beurs’.
- Wat mag je inleveren en hoe doe je dat? De inbrengvoorwaarden vind je op de beurs-website https://www.beurswobbel.nl/
FAQ
- Kan ik pinnen?
Zeker. Er kan uitsluitend met PIN betaald worden.
- Naar welke goede doelen kan je niet verkochte spullen doneren?
Naast uiteraard Stichting Speel-o-theek Wobbel, steunt de Wobbelbeurs altijd 1 of
meerdere goede doelen. Een van de doelen waar we al langere tijd mee samenwerken is
‘Stichting Vrienden van Roemenië’ https://vriendenvanroemenie.nl
Spullen die overblijven en/of die gedoneerd worden, worden op zaterdag aan het eind van
de middag aan deze stichting meegegeven waar ze alsnog op een goede manier terecht
komen.
Het is ook mogelijk om zonder/naast deelname aan de beurs direct spullen achter te laten.
Deze graag op de zaterdag van de beurs tussen 16:30 en 17:00 afleveren bij ingang Boslaan achter het
asfaltveldje.
Wanneer je spullen wanneer ze niet verkocht zijn, meteen naar het goede doel mogen, zet dan op je label een GROENE (goed zichtbare) stip.
- Waarom mag ik geen babykleding inbrengen?
Omdat we deze ook beurs minder ruimte kunnen gebruiken, is besloten om categorieën die het minst verkopen, ook deze keer niet aan te bieden. Vandaar dat er geen babykleding of babyspullen te koop worden aangeboden in maart 2023. Vanaf maat 68 kan het wel worden ingeleverd. Wil je op een mooie manier van babyspullen af? Doneer ze dan aan Stichting Babyspullen.
- Waarom moeten ook kleine en grote maten en speelgoed/schoenen in een apart krat?
Doordat we in deze locatie met twee verdiepingen te maken hebben, is het van groot belang dat de juiste spullen in de juiste kratten zitten zodat het meteen na inleveren naar de juiste plek kan worden gebracht.
- Waarom kunnen spullen worden afgekeurd?
Voor zowel de inbrengers als de koper is het van belang dat de uitgestalde kleding in goede staat is. Om het kwaliteitsniveau te bewaken, kunnen beursvrijwilligers het recht behouden om kleding af te keuren dat niet aan de voorwaarden voldoet.
Dit geldt zowel voor de staat van de spullen, als de manier waarop spullen worden ingeleverd. Het beoordelen is subjectief en mensenwerk, maar wordt zo consistent mogelijk uitgevoerd. Discussie hierover is niet mogelijk.
- Hoe weet ik wat een goede verkoopprijs is?
Dat is altijd lastig, elke inbrenger bepaalt zelf de prijs maar zorg dat dit realistisch is en pas bij een kledingbeurs. Wil je voor bepaalde merkkleding echt een goede prijs ontvangen, dan zijn andere verkoopkanalen wellicht betere verkoopplekken. Zorg wel dat je alleen in hele euro’s prijst!
- Welke spullen verkopen goed en welke minder goed?
- Bij kinderkleding vanaf maat 134 leert de ervaring dat alleen moderne kleding goed verkoopt;
- Mensen komen voor kleine prijzen naar deze beurs; merkkleding kan soms voor hoge bedragen geprijsd worden en wordt dan vaak niet gekocht.
- Op welke manieren kan ik spullen inbrengen?
Wist je dat je op twee manieren kan inbrengen?
Optie 1: Je haalt op zaterdag je niet verkochte kleding en speelgoed weer op in de krat waarin je alles hebt ingebracht.
Optie 2: Je kiest ervoor om alle niet verkochte items te doneren. Je hoeft op zaterdag niks op te halen en levert je artikelen in een kartonnen doos aan.
- Ik lever mijn spullen in kratten in maar van een aantal artikelen weet ik nu al dat ik ze niet terug wil (mochten ze niet verkocht zijn), hoe kan ik dat aangeven?
Zet dan op het prijs/ maat-kaartje een duidelijke groene stip (met een groene stift). Bij het opruimen na de beurs kan dat artikel dan meteen apart worden gelegd voor het goede doel. Dit scheelt werk voor de vrijwilligers want nu hoeven ze niet te zoeken naar het krat met het juiste verkoopnummer.
- Waar kan ik naar toe mailen als ik vragen heb over het inbrengen?
Naar beursinbrengers@wobbelbunnik.nl (let op: alleen voor vragen maar niet voor het aanvragen van een nummer)
- Mag ik een kinderfiets inleveren?
Zeker, sinds een tijd hebben wij weer ruimte voor grote artikelen en kinderfietsen tot 26 inch zijn van harte welkom!
- Waar gaat de 25% van de opbrengst naar toe, die in mindering wordt gebracht?
Van de opbrengst wordt 25% ingehouden om de kosten van de organisatie van de beurs te dekken en om nieuw speelgoed te kunnen kopen voor Speel-o-theek Wobbel.
- Waar kan ik parkeren?
Kom bij voorkeur op de fiets. Parkeren kan bij de parkeerplaats voor de bibliotheek aan de kant van de Camminghalaan. Vrijwilligers zullen tussen parkeerplaats en ingang aanwezig zijn met een aantal steekkarretjes. Gebruik je een steekkarretje, breng hem daar weer terug naar de plek waar je hem vond, dan kan de volgende hem ook gebruiken.
Om overlast voor omwonenden te voorkomen, willen wij je vragen om de auto alleen op officiële parkeerplekken te parkeren.
- Kan ik mijn spullen ook op andere tijden inbrengen of halen?
Het is iedere keer weer een flinke organisatie. Het is daarom niet mogelijk om individuele afspraken te maken met inbrengers. Wanneer het niet lukt om op de aangegeven tijd er te zijn, zorg er dan voor dat iemand anders jouw spullen komt brengen of halen. Niet opgehaalde kratten worden aan het eind van de dag aan het goede doel meegegeven. Er is geen ruimte om overgebleven kratten te bewaren.
- Mag iemand anders mijn spullen inbrengen of ophalen
Ja, dat mag, zolang de inbrenger zich aan de inbrengregels houdt (en met name bij het ophalen jouw verkoopnummer weet)
- Ik heb 2 kratten maar die horen bij de verschillende categorieën, moet ik nu op 2 plekken inleveren?
Ja, dat moet. Kratten moeten bij de juiste ingang worden ingeleverd, dit helpt de organisatie bij uitsorteren en inrichten. Tip: neem iemand mee bij het inleveren en ga allebei naar één van de ingangen.
- Ik kom er achter dat ik geen of niet voldoende kratten heb om spullen in te leveren, mag ik het ook in een tas of doos aanbieden?
Nee, helaas, dat mag niet als je niet-verkochte spullen weer terug wilt na de beurs. Bij de ingang worden spullen in tassen of dozen niet ingenomen. Wij hebben maar beperkte ruimte en de lege kratten stapelen wij op; dit werkt alleen als er met dezelfde type kratten wordt gewerkt.
De meeste supermarkten verkopen vouwkratten en ook bij een bouwmarkt als de Praxis vind je vouwkratten. Ook Blokker of Bol.com hebben vouwkratten.
Een doos mag vanaf deze beurs wel als je NIETS terug wilt na afloop; hiervoor heb je ook een speciaal verkoopnummer ontvangen.
- Bij het ophalen van mijn kratten zie ik dat er spullen van mij zijn afgekeurd, waarom is dat?
De organisatie heeft het recht om artikelen niet te koop aan te bieden; dat kan zijn omdat het artikel vies is, stuk of onvolledig. Het kan ook zijn omdat het kaartje dat er aan zit niet volledig is (bijvoorbeeld de maat ontbreekt). Maar het kan ook zijn dat het een artikel betreft dat bij een ander seizoen hoort (bijvoorbeeld een slee in het voorjaar of Teva-sandalen in het najaar) of het is een artikel dat wij nooit aanbieden zoals ondergoed, knuffels, etc.
- Ik heb aangegeven dat ik niks terug wil, moet ik dan ook op zaterdagmiddag langs komen?
Nee, als je een ‘dozen-nummer’ hebt aangevraagd, gaat alles wat op jouw nummer overblijft direct naar het goede doel. Je hoeft dus niks meer op te halen en de opbrengst wordt overgemaakt.
- Hoe weet ik wat ik heb verdiend en wanneer komt het geld op mijn rekening?
Na de beurs ontvang je een mail waar het door jouw verdiende bedrag in staat. We streven er naar dat binnen een week na de beurs het bedrag ook op jouw bankrekening staat.
- Waar kan ik vragen stellen?
Voor vragen die hierboven nog niet beantwoord zijn, kan je een email sturen naar beursinbrengers@wobbelbunnik.nl
nb: Wobbel is niet aansprakelijk voor zoekgeraakte of beschadigde artikelen.