Kinderkleding- & Speelgoedbeurs op zaterdag 19 maart 2022
Wil je zelf spullen verkopen op de eerstvolgende Kinderkleding- & Speelgoed beurs die Stichting Speel-o-theek Wobbel in Bunnik organiseert? Hieronder lees je hoe dat in zijn werk gaat.
Waar?
Partou KDV en BSO Camminghalaan in Bunnik
Aanvragen verkoopnummer? Dit kan vanaf maandag 21 februari 2022. Let op: op=op!
Dit doe je via de site: https://www.beurswobbel.nl/
Dit gaat het beste via een pc/ laptop.
Per huishouden wordt slechts 1 verkoopnummer uitgegeven! en binnen 5-7 werkdagen ontvang je via de mail je verkoopnummer en de actuele verkoopvoorwaarden.
Zelf spullen verkopen? Kijk op https://www.beurswobbel.nl/, onderaan vind je de inbrengvoorwaarden voor de beurs van 19 maart aanstaande.
Vind je het leuk om naast artikelen in te leveren, ook mee te helpen deze beurs, meld je dan aan via beurswobbel.nl. De Wobbelbeurs wordt helemaal door vrijwilligers georganiseerd. Om alles goed te regelen zijn vele handen nodig; bij te weinig vrijwilligers kan het betekenen dat de beurs niet kan doorgaan.
Vrijwilligers draaien twee dagdelen mee: vrijdagavond en zaterdagochtend of zaterdagmiddag. Vrijwilligers zijn verzekerd van een inbrengnummer en mogen op vrijdagavond, als alles is klaargezet, alvast shoppen. Met name voor de zaterdagmiddag zijn nog vrijwilligers nodig.
FAQ
- Kan ik pinnen?
Zeker. Ivm het vermijden van contact, kan er uitsluitend met PIN betaald worden.
- Naar welke goede doelen kan je niet verkochte spullen doneren?
Je kunt (kinder- en volwassen-) kleding en andere artikelen (speelgoed, schoenen, knuffels, schoolspullen, etc.) achterlaten het goede doel. Deze spullen zullen zaterdag rond 18.00 uur worden opgehaald .
Heb je thuis nog babyspullen? Deze kun je niet verkopen tijdens deze beurs, maar wel inleveren voor de stichting Babyspullen. Zij zamelen landelijk gebruikte en nieuwe babyspullen in en maken daar babystartpakketten van. Stichting Babyspullen verstrekt de pakketten via diverse instanties gratis aan (aanstaande) ouders in Nederland die het financieel moeilijk hebben. Want elk kind heeft recht op een goede start.
Overige kinderkleding en artikelen gaan naar stichting Vrienden van Roemenië. Ze zijn blij met alles; ook met Nederlandse boeken of spelletjes. Zij organiseren namelijk een paar keer jaar een rommelmarkt. Met de opbrengst wordt de reis naar Roemenië bekostigd.
Wanneer je spullen wanneer ze niet verkocht zijn, naar het goede doel mogen, zet dan op je label een GROENE (goed zichtbare) stip.
- Waarom mag ik geen babykleding inbrengen?
Omdat we deze ook beurs minder ruimte kunnen gebruiken, is besloten om categorieën die het minst verkopen, ook deze keer niet aan te bieden. Vandaar dat er geen babykleding of babyspullen te koop worden aangeboden in maart 2022. Wil je op een mooie manier van babyspullen af? Doneer ze dan aan Stichting Babyspullen.
- Waarom moeten ook kleine en grote maten en speelgoed/schoenen in een apart krat?
Doordat we in deze locatie met twee verdiepingen te maken hebben, is het van groot belang dat de juiste spullen in de juiste kratten zitten zodat het meteen na inleveren naar de juiste plek kan worden gebracht.
- Waarom kunnen spullen worden afgekeurd?
Voor zowel de inbrengers als de koper is het van belang dat de uitgestalde kleding in goede staat is. Om het kwaliteitsniveau te bewaken, kunnen beursvrijwilligers het recht behouden om kleding af te keuren dat niet aan de voorwaarden voldoet.
Dit geldt zowel voor de staat van de spullen, als de manier waarop spullen worden ingeleverd. Het beoordelen is subjectief en mensenwerk, maar wordt zo consistent mogelijk uitgevoerd. Discussie hierover is niet mogelijk.
- Hoe weet ik wat een goede verkoopprijs is?
Dat is altijd lastig, elke inbrenger bepaalt zelf de prijs maar zorg dat dit realistisch is en pas bij een kledingbeurs. Wil je voor bepaalde merkkleding echt een goede prijs ontvangen, dan zijn andere verkoopkanalen wellicht betere verkoopplekken. Zorg wel dat je alleen in hele euro’s prijst!
- Welke spullen verkopen goed en welke minder goed?
- Bij kinderkleding vanaf maat 134 leert de ervaring dat alleen moderne kleding goed verkoopt;
- Mensen komen voor kleine prijzen naar deze beurs; merkkleding kan soms voor hoge bedragen geprijsd worden en wordt dan vaak niet gekocht.
- Ik lever mijn spullen in kratten in maar van een aantal artikelen weet ik nu al dat ik ze niet terug wil (mochten ze niet verkocht zijn), hoe kan ik dat aangeven?
Zet dan op het prijs/ maat-kaartje een duidelijke groene stip (met een groene stift). Bij het opruimen na de beurs kan dat artikel dan meteen apart worden gelegd voor het goede doel. Dit scheelt werk voor de vrijwilligers want nu hoeven ze niet te zoeken naar het krat met het juiste verkoopnummer
- Waar kan ik naar toe mailen als ik vragen heb over het inbrengen?
Naar beursinbrengers@wobbelbunnik.nl (let op: alleen voor vragen maar niet voor het aanvragen van een nummer)
- Waarom moeten prijzen worden afgerond op 1 hele euro?
Om het de kassamedewerkers makkelijk te maken en fouten te voorkomen. Ook zal het hierdoor sneller gaan bij de kassa’s waardoor er minder kans is op een lange rij.
- Mag ik een kinderfiets inleveren?
Zeker, sinds een tijd hebben wij weer ruimte voor grote artikelen en kinderfietsen tot 26 inch zijn van harte welkom!
- Waar gaat de 25% van de opbrengst naar toe, die in mindering wordt gebracht?
Van de opbrengst wordt 25% ingehouden om de kosten van de organisatie van de beurs te dekken en om nieuw speelgoed te kunnen kopen voor Speel-o-theek Wobbel.
- Waar kan ik parkeren?
Kom bij voorkeur op de fiets. Parkeren kan bij de parkeerplaats voor de bibliotheek aan de kant van de Camminghalaan. Vrijwilligers zullen tussen parkeerplaats en ingang aanwezig zijn met een aantal steekkarretjes. Gebruik je een steekkarretje, breng hem daar weer terug naar de plek waar je hem vond, dan kan de volgende hem ook gebruiken.
Om overlast voor omwonenden te voorkomen, willen wij je vragen om de auto alleen op officiële parkeerplekken te parkeren.
- Waar en Wanneer: Inleveren op vrijdag 18 maart 2021, op 2 locaties.
1) Vanaf nummer 300 – 399 tussen 18:30 en 19:00
2) Vanaf nummer 400 – 499 tussen 19:00 en 19:30
3) Vanaf nummer 900 – 999 tussen 19:30 en 20:00
A. Artikelen die horen bij maat 74-92, begaande grond, ingang Boslaan
B. Artikelen die horen bij maat 98-188, 1e verdieping, ingang trap naast de bibliotheek
Camminghalaan
– Vrijwilligers (nummer 200-299) nemen hun kratten/ dozen mee als ze op vrijdagavond komen helpen.
Ingangen:
• Ingang Boslaan (achter het asfaltveldje): voor leeftijd 1,5 -3 jaar: maat 74 t/m 92; schoenen
t/m maat 24; inclusief passend speelgoed, boeken, etc .
• Boven via de trap naast de bibliotheek (kant van de parkeerplaats Camminghalaan) maat 98-
188, schoenen vanaf maat 25 en speelgoed, boeken etc.
- Kan ik mijn spullen ook op andere tijden inbrengen of halen?
Het is iedere keer weer een flinke organisatie. Het is daarom niet mogelijk om individuele afspraken te maken met inbrengers. Wanneer het niet lukt om op de aangegeven tijd er te zijn, zorg er dan voor dat iemand anders jouw spullen komt brengen of halen. Niet opgehaalde kratten worden aan het eind van de dag aan het goede doel meegegeven.
- Mag iemand anders mijn spullen inbrengen of ophalen
Ja, dat mag, zolang de inbrenger zich aan de inbrengregels houdt.
- Ik heb 2 kratten maar die horen bij de verschillende categorieën, moet ik nu op 2 plekken inleveren?
Ja, dat moet. Kratten moeten bij de juiste ingang worden ingeleverd, dit helpt de organisatie bij uitsorteren en inrichten. Tip: neem iemand mee bij het inleveren en ga allebei naar één van de ingangen.
- Ik kom er achter dat ik geen of niet voldoende kratten heb om spullen in te leveren, mag ik het ook in een tas of doos aanbieden?
Nee, helaas, dat mag niet als je niet-verkochte spullen weer terug wilt na de beurs. Bij de ingang worden spullen in tassen of dozen niet ingenomen. Wij hebben maar beperkte ruimte en de lege kratten stapelen wij op; dit werkt alleen als er met dezelfde type kratten wordt gewerkt.
De meeste supermarkten verkopen vouwkratten en ook bij een bouwmarkt als de Praxis vind je vouwkratten. Ook Blokker of Bol.com hebben vouwkratten.
Een doos mag vanaf deze beurs wel als je NIETS terug wilt na afloop; hiervoor heb je ook een speciaal verkoopnummer ontvangen.
- Hoe gaat het kopen op de beurs zaterdag 19 maart 2022?
Zaterdag 19 maart werken we tijdens de beurs we met 2 tijdsloten. Wanneer je zelf kleding inbrengt
mag je komen op het eerste tijdslot van 8:30-9:00. Bij het inleveren de kratten of dozen krijg je een
toegangsbewijs mee, wat je toegang geeft tot dit eerste tijdslot, neem dit dus mee op zaterdag. - Vanaf 9:00-12:30 is de beurs toegankelijk voor iedereen (met een maximum in de ruimtes).
- Wanneer kan ik de overgebleven spullen/ kratten ophalen?
Zaterdag 19 maart 2022 (let op: kom ook echt op het tijdstip dat bij jouw nummer hoort!)
1) Vanaf nummer 300 – 399 tussen 16.30 en 17:00
2) Vanaf nummer 400 – 499 tussen 17.00 -17:30
3) Vanaf nummer 200 – 299 tussen 17.30 en 18.00
4) Vanaf nummer 900 wanneer je aangeeft alles te doneren en aan te leveren in dozen, dus
deze goederen worden gedoneerd en kunnen niet worden opgehaald
- Bij het ophalen van mijn kratten zie ik dat er spullen van mij zijn afgekeurd, waarom is dat?
De organisatie heeft het recht om artikelen niet te koop aan te bieden; dat kan zijn omdat het artikel vies is, stuk of onvolledig. Het kan ook zijn omdat het kaartje dat er aan zit niet volledig is (bijvoorbeeld de maat ontbreekt). Maar het kan ook zijn dat het een artikel betreft dat bij een ander seizoen hoort (bijvoorbeeld een slee in het voorjaar of Teva-sandalen in het najaar) of het is een artikel dat wij nooit aanbieden zoals ondergoed, knuffels, etc.
- Ik heb aangegeven dat ik niks terug wil, moet ik dan ook op zaterdagmiddag langs komen?
Nee, als je een ‘dozen-nummer’ hebt aangevraagd, gaat alles wat op jouw nummer overblijft direct naar het goede doel. Je hoeft dus niks meer op te halen en de opbrengst wordt overgemaakt.
- Hoe weet ik wat ik heb verdiend en wanneer komt het geld op mijn rekening?
Na de beurs ontvang je een mail waar het door jouw verdiende bedrag in staat. We streven er naar dat binnen een week na de beurs het bedrag ook op jouw bankrekening staat.
- Waar kan ik vragen stellen?
Voor vragen die hierboven nog niet beantwoord zijn, kan je een email sturen naar beursinbrengers@wobbelbunnik.nl
nb: Wobbel is niet aansprakelijk voor zoekgeraakte of beschadigde artikelen.