Kinderkleding- & Speelgoedbeurs op zaterdag 20 maart 2021
Wil je zelf spullen verkopen op de eerstvolgende Kinderkleding- & Speelgoed beurs die Stichting Speel-o-theek Wobbel in Bunnik organiseert? Hieronder lees je hoe dat in zijn werk gaat.
Let op: ivm Corona zijn de voorwaarden anders!
Waar?
Partou KDV en BSO Camminghalaan in bunnik
Aanvragen verkoopnummer?
Dit doe je via de site: https://www.beurswobbel.nl/
Dit gaat het beste via een pc/ laptop.
Tzt maken wij bekend vanaf wanneer een verkoopnummer kan worden aangevraagd. Aanvragen via de mail kunnen helaas niet worden gehonoreerd.
Per huishouden wordt slechts 1 verkoopnummer uitgegeven!
Zelf spullen verkopen? Lees hieronder hoe dat in zijn werk gaat.
Hieronder de inbrengvoorwaarden. Lees deze goed door want wanneer je afwijkt van de voorwaarden, zal je inbreng worden geweigerd. Ivm Corona zijn de voorwaarden ook echt anders dan andere jaren!
INBRENGVOORWAARDEN
dit zijn de inbrengvoorwaarden die in september 2020 werden gehanteerd, houd er rekening mee dat deze voor maart 2021 weer kunnen worden gewijzigd of aangepast.
(zie ook onze instructievideo’s op onze facebookpagina en onze website)
- Wanneer artikelen in te leveren?
vrijdag voor de beurs
Artikelen die horen bij maat 92-104 tussen 17-19.30 ingang schoolplein Camminghaschool aan de Boslaan
Artikelen die horen bij maat 110-188 tussen 19-21 ingang trap naar de bibliotheek Camminghalaan
(heb je kratten die bij beide categorieen horen? Dan mag je ze allebei tussen 17-19.30 inleveren)
Vrijwilligers nemen hun kratten/ dozen mee als ze op vrijdagavond komen helpen.
- Ingang schoolplein Camminghaschool: voor leeftijd 1,5 -4 jaar: maat 92 t/m 104; schoenen t/m maat 26; inclusief passend speelgoed, boeken, etc .
- Boven via de trap naast de bibliotheek (kant van de parkeerplaats Camminghalaan) maat 110-188, schoenen vanaf maat 27 en speelgoed, boeken etc.
- Kom bij voorkeur alleen inleveren;
- Kom alleen als je gezond bent.
Wat kun je inleveren? (prijzen alleen in hele euro’s!)
- Najaars- en winterkinderkleding (schoon, heel en modern) maat 92 t/m 104.
- Najaars- en winterkinderkleding (schoon, heel en modern) maat 110 t/m 188.
- Sportkleding en –schoenen (tm 42)
- skikleding
- Schoenen t/m maat 42 (zonder doos)
- Regenlaarzen t/m maat 42
- Skeelers of schaatsen
- Speelgoed (m.u.v. knuffels)
- Puzzels/ gezelschapsspellen
- Kinderboeken
- Grote kinderartikelen: maximaal 3 stuks:
- Kinderfietsen (t/m 26 inch) met of zonder zijwieltjes
- Driewielers
- Loopfietsjes
- Stepjes/ space-scooters
- Poppenwagens/ poppenbuggy’s
- Garages/ winkeltjes/ poppenbedjes/ poppenkasten/ keukentjes
- Blokkenwagens
- Gewone buggy’s (alleen paraplu-model, overige kinderwagens zijn niet toegestaan)
- Autostoeltjes/- verhogers (zorg dat ze schoon/ gewassen zijn)
- Fietsstoeltjes
- Meerijdplankjes voor kinderwagens
- Stoelverhogers
- kleine kindermeubels zoals stoeltjes, tafeltje, bankjes, verkleedkist,
- buitenspeelgoed zoals een kleine trampoline, een schone zandbak of een kleine glijbaan
- sleetjes
Spullen die je NIET in kunt leveren (let op, deze lijst is langer omdat we ivm de 1,5 meter minder artikelen kwijt kunnen)
Babykleding, babyartikelen, zomerkleding zoals korte broeken, singlets, polo’s/ shirt met korte mouwen, crocs/ teva’s/ slippers, ondergoed, gordijnen, videobanden/ DVD’s/ CD’s en spellen voor WII/ playstation, lampen, knuffels, spellen voor 16 jaar of ouder, serviesgoed (bijv. schoolbekers en broodtrommels), grote baby-artikelen (boxen, ledikantjes, kinderwagens), katoenen luiers, positiekleding, zelfgemaakte kleding, handdoeken/ badcapes en dekbedovertrekken.
Spullen in goede staat, dus:
- Schoon (dus geen vlekken)
- Fris (dus niet stinken)
- Modern (dus niet ouderwets/uit de mode)
- Compleet (dus niets mag ontbreken, check bijv. puzzels/ spellen, tel de stukjes)
- En heel (dus geen scheuren, gaten of defecte ritsen).
- En wat niet:
- Geen spullen op de uitzonderingslijst hierboven.
- Geen stickers /speldjes op kleding, maar kaartjes die worden bevestigd met een touwtje/ lintje.
- Vrijwilligers van de beurs behouden het recht om artikelen af te keuren en niet ter verkoop aan te bieden.
Hoe in te leveren? Let op 2 manieren
- Wil je na afloop dat wat niet verkocht is weer mee naar huis nemen? Dan lever je alle artikelen in een vouwkrat in:
- Maximaal 2 kratten per verkoper (vrijwilligers mogen 3 kratten inleveren)
- Bovenop de handvatten het verkoopnummer duidelijk leesbaar vermelden.
- Kinderkleding maat 92-104 bij elkaar en kinderkleding maat 110-188 in een apart krat (dit i.v.m. de verschillende verdiepingen)
- Speelgoed/boeken en schoenen in een apart krat óf bij de kledingmaten waar het bij hoort (dus hoort het bij de categorie 1,5-4 jaar (92-104) of is het voor oudere kinderen.
- Kleding op maat in de vouwkratten (grote maten onderop, kleine maten bovenop)
Welke vouwkratten mag je gebruiken?
- de normale vouwkratten die je ook bij supermarkten kunt kopen/ verkrijgen
- Inhoud: 32 liter en maximaal 30 kg
- 49 x 36 x 24.5 cm
- grotere vouwkratten of vouwkratten die uit elkaar vallen worden NIET ingenomen
- Wil je alles wat overblijft achtergelaten voor het goede doel en geen kratten meer komen ophalen? Lever dan alle artikelen in kartonnen dozen:
- maximaal 2 dozen per verkoper (formaat krat, zie hierboven
- noteer bovenop de doos duidelijk het verkoopnummer
- Kinderkleding maat 92-104 bij elkaar en kinderkleding maat 110-188 in een apart krat (dit i.v.m. de verschillende verdiepingen)
- Speelgoed/boeken en schoenen in een apart krat óf bij de kledingmaten waar het bij hoort (dus hoort het bij de categorie 1-4 jaar (92-104) of is het voor oudere kinderen.
- Kleding op maat in de vouwkratten (grote maten onderop, kleine maten bovenop)
- Wat overblijft gaat automatisch naar het goede doel. Je komt alleen inbrengen maar op zaterdag kom je niets meer ophalen. Jouw opbrengst wordt automatisch binnen 2 weken na de beurs overgemaakt én onze goede doelen zijn blij met jouw bijdrage.
- een doos wordt dus alleen toegelaten als je niks terug wilt na de beurs.
Kaartje met verkoopinformatie
- Kleding voorzien van een kaartje, goed vastgemaakt in de kraag of knoopsgat. (Geen nietjes of speldjes. En geen stickers op kleding, deze laten los)
- Op speelgoed /grote artikelen is een sticker wel toegestaan.
- Op het kaartje/de sticker uw verkoopnummer in rood en de maat en de prijs in zwart/blauw, ook als de maat op de kleding zelf staat.
- Zorg voor ‘Nederlandse maten’. Staat er bijv 4-6 jaar in het kledingstuk, bedenk dan wat de gangbare maat in Nederland zou zijn.
- Alleen HELE euro’s worden gehanteerd, dus afgeronde prijzen (0,50 is dus NIET toegestaan)
- Wanneer jouw spullen die niet verkocht zijn naar het goede doel mogen, zet dan op je label een groene, goed zichtbare, stip
- Artikelen met kaartjes die niet volgens deze voorwaarden zijn ingevuld, worden NIET uitgestald.
- Kaartjes kun je knippen uit kartonnen verpakkingen bijvoorbeeld van rijst of koekjes; maak daar een gaatje in voor een touwtje en noteer in de juiste kleur de gegevens zoals hierboven vermeld staat.
Prijzen
Je dient zelf een prijs per artikel te bedenken. Beursprijzen liggen voor kleding vaak tussen de 1 en de 5 euro. Let op dat je deze beurs alleen in hele euro’s prijst!
Eigen risico
Inbrengen is voor eigen risico en spullen zijn niet verzekerd. Wobbel is niet aansprakelijk voor zoekgeraakte of beschadigde artikelen.
Heb je een groot artikel ingebracht: check bij het ophalen of dit is verkocht. Grote artikelen die niet verkocht zijn, kunnen ivm ruimtegebrek vaak niet bij de desbetreffende kratten staan.
Vervoer
Kom bij voorkeur op de fiets. Parkeren kan bij de parkeerplaats voor de bibliotheek aan de kant van de Camminghalaan. Spullen inbrengen zal dit jaar op 2 plekken kunnen (maat 80-104 lever je aan de kant van het schoolplein van de Camminghaschool in (Boslaan), maat 110-176 bovenaan de trap naast de bibliotheek bij de parkeerplaats. Vrijwilligers zullen tussen parkeerplaats en ingang aanwezig zijn met een aantal steekkarretjes. Om overlast voor omwonenden te voorkomen, willen wij je vragen om de auto alleen op een officiële parkeerplek te parkeren.
Corona-maatregelen tijdens het shoppen:
- Kom alleen als je gezond bent (zoals het RIVM voorschrijft)
- Kom alleen naar de beurs (deze keer mag je dus je kinderen of je partner niet meenemen en dit betekent ook dat kinderwagens niet naar binnen mogen);
- Bij de entree zal een formulier liggen waarop je je naam en een telefoonnummer/ mailadres noteert (zoals bij de horeca gebeurt, mocht er naderhand corona worden geconstateerd dan kan je hierover bericht ontvangen);
- Desinfecteer je handen bij binnenkomst;
- In het gebouw tijdens de beurs draagt iedereen een mondkapje; neem deze dus zelf mee. Zonder mondkapje mag je het gebouw helaas niet in;
- Houd 1,5 meter afstand van andere kopers/ vrijwilligers, ook in de rij bij de ingang
- Volg aanwijzingen van vrijwilligers ten alle tijden op;
- Houd je aan de looproute die tijdens de beurs is aangegeven, het is éénrichtingsverkeer, dus je kunt niet terug om alsnog iets te zoeken;
- Er kan alleen GEPIND worden (contant geld is niet toegestaan) ;
- Neem je eigen lege big-shopper mee;
- De organisatie behoudt het recht om mensen die zich niet aan de corona-maatregelen houden de toegang tot het pand te verbieden of deze personen te verzoeken het pand meteen te verlaten.
- Er zijn verschillende tijdsloten tijdens de beurs: als inbrenger word je in één van beide groepen ingedeeld.
Ophalen en uitbetalen*?
Zaterdag 19 september 2020
kratten waar maat 92-104 in zat, worden tussen 18-19 opgehaald bij de ingang aan het schoolplein van de Camminghaschool (Boslaan)
kratten waar 110 of groter in zat, worden tussen 18-19 opgehaald bij de ingang boven aan de stenen trap naast de bibliotheek (Camminghalaan)
Heb je kratten ingeleverd die bij BEIDE categerieën horen? Dán moet je ze op 2 plekken ophalen.
Van de opbrengst wordt 25% ingehouden om de kosten van de organisatie van de beurs te dekken en om nieuw speelgoed te kunnen kopen voor Speel-o-theek Wobbel. Niet opgehaalde kratten worden aan het eind van de dag aan het goede doel meegegeven; er is geen ruimte om ze te bewaren.
Heb je voor dozen gekozen, dan hoef je op zaterdag niet te komen. Wat van jouw nummer over is gaat automatisch naar de doelen die hieronder vermeld worden.
*aangezien er deze beurs ALLEEN GEPIND kan worden, zal uitbetaling via de bank gaan (binnen 10 werkdagen na de beurs heb je jouw opbrengst op je rekening)
Goede doelen:
De Wobbelbeurs steunt 2 goede doelen: ‘Vrienden van Roemenië’ en de ‘Stichting Babyspullen’. Spullen die overblijven of die gedoneerd worden; worden op zaterdag 19 februari aan het eind van de middag aan deze twee stichtingen meegegeven. Het is ook mogelijk om direct spullen achter te laten voor deze twee stichtingen. In de bijlage en op de websites van beide stichtingen vind je meer informatie.
——————————————–
Bijlage: Veel gestelde vragen
Kan ik ook meehelpen als vrijwilliger?
Vind je het leuk om naast artikelen in te leveren, ook mee te helpen deze beurs, meld je dan aan via beurswobbel.nl. De Wobbelbeurs wordt helemaal door vrijwilligers georganiseerd. Om alles goed te regelen zijn vele handen nodig; bij te weinig vrijwilligers kan het betekenen dat de beurs niet kan doorgaan.
Vrijwilligers draaien twee dagdelen mee: vrijdagavond en zaterdagochtend of zaterdagmiddag. Vrijwilligers zijn verzekerd van een inbrengnummer en mogen op vrijdagavond, als alles is klaargezet, alvast shoppen.
Kan ik pinnen?
Zeker. Ivm het vermijden van contact, zal er deze beurs (sept 2020) uitsluitend met PIN betaald kunnen worden.
Naar welke goede doelen kan je niet verkochte spullen doneren?
Je kunt (kinder- en volwassen-) kleding en andere artikelen (speelgoed, schoenen, knuffels, schoolspullen, etc.) achterlaten het goede doel. Deze spullen zullen zaterdag rond 18.00 uur worden opgehaald . Iedereen is welkom om spullen in te brengen, dus ook als je geen kleding aanbiedt.
Heb je thuis nog babyspullen? Deze kun je niet verkopen tijdens deze beurs, maar wel inleveren voor de stichting Babyspullen. Zij zamelen landelijk gebruikte en nieuwe babyspullen in en maken daar babystartpakketten van. Stichting Babyspullen verstrekt de pakketten via diverse instanties gratis aan (aanstaande) ouders in Nederland die het financieel moeilijk hebben. Want elk kind heeft recht op een goede start.
Overige kinderkleding en artikelen gaan naar stichting Vrienden van Roemenië. Ze zijn blij met alles; ook met Nederlandse boeken of spelletjes. Zij organiseren namelijk een paar keer jaar een rommelmarkt. Met de opbrengst wordt de reis naar Roemenië bekostigd.
Wanneer je spullen wanneer ze niet verkocht zijn, naar het goede doel mogen, zet dan op je label een GROENE (goed zichtbare) stip.
Waarom mag ik geen babykleding inbrengen?
Omdat we deze beurs minder ruimte kunnen gebruiken is besloten om categorieën die het minst verkopen, deze keer niet aan te bieden. Vandaar dat er geen babykleding of babyspullen te koop worden aangeboden in september 2020. Hoe dat bij volgende beurzen zal gaan, kunnen we nu nog niet aangeven.
Waarom moeten ook kleine en grote maten en speelgoed/schoenen in een apart krat?
Doordat we in deze locatie met twee verdiepingen te maken hebben, is het van groot belang dat de juiste spullen in de juiste kratten zitten zodat het meteen na inleveren naar de juiste plek kan worden gebracht.
Waarom kunnen spullen worden afgekeurd?
Voor zowel de inbrengers als de koper is het van belang dat de uitgestalde kleding in goede staat is. Om het kwaliteitsniveau te bewaken, kunnen beursvrijwilligers het recht behouden om kleding af te keuren dat niet aan de voorwaarden voldoet.
Dit geldt zowel voor de staat van de spullen, als de manier waarop spullen worden ingeleverd. Het beoordelen is subjectief en mensenwerk, maar wordt zo consistent mogelijk uitgevoerd. Discussie hierover is niet mogelijk.
Hoe weet ik wat een goede verkoopprijs is?
Dat is altijd lastig, elke inbrenger bepaalt zelf de prijs maar zorg dat dit realistisch is en pas bij een kledingbeurs. Wil je voor bepaalde merkkleding echt een goede prijs ontvangen, dan zijn andere verkoopkanalen wellicht betere verkoopplekken. Zorg wel dat je alleen in hele euro’s prijst!
Welke spullen verkopen goed en welke minder goed?
- Bij kinderkleding vanaf maat 134 leert de ervaring dat alleen moderne kleding goed verkoopt;
- Mensen komen voor kleine prijzen naar deze beurs; merkkleding kan soms voor hoge bedragen geprijsd worden en wordt dan vaak niet gekocht.
Waar kan ik naar toe mailen als ik vragen heb over het inbrengen?
Naar beursinbrengers@wobbelbunnik.nl (let op: alleen voor vragen maar niet voor het aanvragen van een nummer)
Waarom moeten prijzen worden afgerond op 1 hele euro?
Om het de kassamedewerkers makkelijk te maken en fouten te voorkomen. Ook zal het hierdoor sneller gaan bij de kassa’s waardoor er minder kans is op een lange rij.
Mag ik een kinderfiets inleveren?
Zeker, sinds een tijd hebben wij weer ruimte voor grote artikelen en kinderfietsen tot 26 inch zijn van harte welkom!
Waar gaat de 25% van de opbrengst naar toe, die in mindering wordt gebracht?
Van de opbrengst wordt 25% ingehouden om de kosten van de organisatie van de beurs te dekken en om nieuw speelgoed te kunnen kopen voor Speel-o-theek Wobbel.
Waar kan ik parkeren?
Kom bij voorkeur op de fiets. Parkeren kan bij de parkeerplaats voor de bibliotheek aan de kant van de Camminghalaan. Vrijwilligers zullen tussen parkeerplaats en ingang aanwezig zijn met een aantal steekkarretjes.
Om overlast voor omwonenden te voorkomen, willen wij je vragen om de auto alleen op officiële parkeerplekken te parkeren.
Waar kan ik mijn kratten inleveren?
Heb je spullen in 1 krat behorende bij maat 92-104? dan breng je bij de ingang van het schoolplein van de Camminghaschool (Boslaan, tegenover het betonnen voetbaldveld) tussen 17 en 19.30
Heb je spullen in 1 krat behorende bij de categorie 110 en groter? Dan breng je bovenaan de stenen trap naast de bibliotheek (Camminghalaan 27) tussen 19 en 21.
Heb je kratten die bij beide categorieen horen? Dan breng je ze allebei bij de ingang aan de kant van het schoolplein van de Camminghaschool .
Kan ik mijn spullen ook op andere tijden inbrengen of halen?
Het is iedere keer weer een flinke organisatie. Het is daarom niet mogelijk om individuele afspraken te maken met inbrengers. Wanneer het niet lukt om op de aangegeven tijd er te zijn, zorg er dan voor dat iemand anders jouw spullen komt brengen of halen. Niet opgehaalde kratten worden aan het eind van de dag aan het goede doel meegegeven.
Mag iemand anders mijn spullen inbrengen of ophalen
Ja, dat mag, zolang de inbrenger zich aan de inbrengregels houdt.
Ik heb 2 kratten maar die horen bij de verschillende categorieën, moet ik nu op 2 momenten inleveren?
Nee, je mag tussen 17 en 19.30 beide kratten inleveren (ophalen moet dan wel bij de beide ingangen)
Ik kom er achter dat ik geen of niet voldoende kratten heb om spullen in te leveren, mag ik het ook in een tas of doos aanbieden?
Nee, helaas, dat mag niet als je niet-verkochte spullen weer terug wilt na de beurs. Bij de ingang worden spullen in tassen of dozen niet ingenomen. Wij hebben maar beperkte ruimte en de lege kratten stapelen wij op; dit werkt alleen als er met dezelfde type kratten wordt gewerkt.
Een doos mag vanaf deze beurs wel als je NIETS terug wilt na afloop.
Waarom mag ik mijn kinderen niet meenemen?
Ivm de 1,5 meter moeten we ruimte overhouden tijdens deze beurs, het aantal bezoekers moeten we daardoor beperken.
Waarom mag ik deze beurs niet van alles in mijn tas stoppen en daarna op een rustig plekje alles uitzoeken?
Om de doorstroom goed te laten verlopen mag niemand uitgebreid de inhoud van de tas doornemen. Je kunt ook niet meer terug om iets terug te leggen, dus de regel is wat je in je tas stopt, reken je bij de kassa ook af.
Waarom krijg ik geen IKEA-tas bij het shoppen?
We kunnen de IKEA-tassen niet ontsmetten na gebruik, vandaar dat we deze beurs vragen of iedereen een eigen tas meeneemt.
Waarom moet ik een mondkapje om?
We kunnen niet overal de 1,5 meter garanderen en om de kans op besmetting te verkleinen is een mondkapje vereist.
Ik sta altijd vanaf 8.30 in de rij, waarom kan dat nu niet?
We mogen maar een beperkt aantal bezoekers binnen laten, daarom zijn er 3 tijdsloten.
Ik vind al die Corona-maatregelen maar onzin?
Dan kun je helaas onze beurs niet bezoeken. Als wij ons niet aan de maatregelen houden, moeten wij de beurs vroegtijdig beëindigen.
Waar kan ik vragen stellen?
Voor vragen die hierboven nog niet beantwoord zijn, kan je een email sturen naar beursinbrengers@wobbelbunnik.nl
nb: Wobbel is niet aansprakelijk voor zoekgeraakte of beschadigde artikelen.